La Loba

by - prosince 31, 2016

V rozmezí tří let se v hlubinách zmrzlé Aljašky ztratí dvě mladé ženy. Tváří v tvář nehostinné krajině je ruka zákona liknavá a nedůsledná, ale sewardský seržant Hamilton a Greg Martin, manžel první zmizelé, mezi oběma případy vidí jasnou spojitost. Společně jdou po stopách tajemného Grizzlyho Adamse, drsného zálesáka skrývajícího se v divočině. Mezitím se Nina, druhá žena násilím držená v pustině, připravuje na největší klání svého života, v němž zvítězit znamená přežít.

Z hlavního proudu žánrové literatury tento thriller vyděluje prostředí Aljašky, v níž se snoubí nedotčenost přírody s extrémní izolovaností. Americký stát s nejnižší hustotou zalidnění se stává jedním z protagonistů příběhu a kromě zábavy tak čtenáři poskytuje i řadu fascinujících reálií.


Jak jsem ke knížce přišla? 
Asi jako ségra, ke knížce Ztráty a nálezy ale s tím že já měla několik knížek které jsem si chtěla koupit a prostě jsem se nemohla rozhodnout. Chodily jsme od régálu k regálů a furt prohlížely nové a nové knížky. Měla jsem v ruce asi tři ale nakonec jsem se rozhodla pro Alana Russella a jeho La Lobu. A myslím že nejen díky anotaci ale také jak je knížka krásně zpracovaná (po vzhledové stránce).

Zmizení
Strašne jsem se na knížku těšila ani nevím proč jsem měla takové nadšení ale vydrželo mi to tak do půlky čtení. Začátek vás strašně rychle vtáhne do děje díky zmizení první ženy a to Elese Martinové. Ale pro málo svědků a důkazů se případ neuzavřel. Jen seržant Evan Hamilton byl celou dobu za to že viníkem je její manžel Greg Martin. Když se po několika letech ztratí další žena Nina Granvilleová vypukné hotové šílenství jelikož je snoubenkou politika a šlechtice Terrence Donnellyho. Jelikož nejsou svědkové ani stopy po Nině, myslí si že prostě jen utekla předsvatbou ovšem Terrence toto tvrzení vyvrací a vypisuje odměnu na nalezení jeho snoubenky.  Greg Martin který po třech letech stále hledá stopy k nalezení manželky si myslí že Ninino zmizení souvisí se zmizením Elese. Nabádá proto seržanta Hamiltona aby mu pomohl vyřešit co zatím vším stojí.

Ponořte se do ledové a kruté Aljašky
Další děj knížky probíhá v srdci Aljašky, kde se ocitá Nina a její věznitel Mattvyed. Naprosto zoufalá a zmrzlá Nina si myslí že je unesená kvůli výkupnému a díky jejímu novému postavení. Když však přijde zvrat a zjistí že žádné výkupné ani brzké osvobození se nekoná nemůže to snést. Je uvězněná v malém vězení, ve srubu uprostřed pusté a kruté krajiny. Když Mattvyed odchází na několik dní pryč Nina najde deník od Elese, kde zjistí že v tom není sama a jak nejlépe se připravit k útěku. Když jsem knížku četla strašně jsem se vžila do její situace a kolikrát jsem si říkala co bych asi udělala já, utekla bych ? I přesto všechno se v druhé polovině stalo něco čím jsem si trošku nevěděla rady a čtení mi šlo o něco hůř. Knížka má dva konce jeden který byl docela předvídatelný a druhý u kterýho jsem i já milovník kriminálek koukala jak puk. Po dočtení pochopíte proč knížka nese název La Loba (ve španělštině Vlčice) i když v překladu anglického názvu je to spíše Chladná válka.

Tak nějak na závěr... 
Musím se přiznat že i když šlo o mě docela blízký žánr dlouho jsem přemýšlela jak ohodnotím tuhle knížku. Nějak mi vadila hrdinka Nina kterou vlastně celou dobu litujete a pak díky deníku jakoby se z ní stane válečnice - no nevím asi mi tam vadilo trošku víc věcí které nebyli úplně dotažené.   Bohužel jsem nečetla jiné knížky od autora takže vám neřeknu zda to bylo psaním a nebo jen příběhem. Když tohle všechno opomenu tak příběh byl fakt dobrý, napínavý a tím kde se odehrával tak i zajímavý.



MOJE HODNOCENÍ  60%

Autor : Alan Russell
Originální název : A Cold War
Rok vydání : 2016
Počet stran : 367
Nakladatelství / Překlad : Kniha Zlín / Karolína Ryvolová
Žánr : Thriller
*Psala : Marci 

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !