TO

by - prosince 21, 2016


Příběh o klaunovi Pennywiseovi, který je ztělesněním věčného zla a který zabíjí děti v mainském městečku Derry. Parta kamarádů kolem Billa Denbrougha, říkající si „Smolaři“, se mu rozhodne čelit nejen proto, že Billův mladší bratr byl jednou z klaunových obětí. Na podzim 1957 se dávají do boje – Smolaři versus Pennywise – s úmyslem zničit ho. Avšak v roce 1985 je TO znovu zpátky – a tentokrát je Billem a spol. už opravdu rozladěné!

 
King a JÁ
Já se přiznám... Miluji Kingovu tvorbu, naprosto. K mé první knížce jsem se dostala díky hororu který byl natočený podle jeho knížky. Poté jsem dostala několik knížek a některé si pořídila i sama. Bohužel ještě nemám všechny a o některých určitě budu ještě psát. Dnes chci ale psát o knížce TO. Četla jsem jí nedávno, koupila jsem si jí k narozeninám  když vyšli limitované verze k výročí vydání této knížky. Neváhala jsem a pořídila.

Ocitnete se v děsivém městečku Derry
Musím přiznat že jsem si na sebe naložila velký oříšek protože knížka nejen že má přes tisíc stránek ale spíše jsem měla problém s ní cestovat. Jezdím do práce autobusem a ráda si tam otevřu knížku a prostě si čtu. S touhle knížkou to bylo dost složitější tím jak je veliká, a myslela jsem si že jí budu muset nechávat na doma. Nakonec jsem to nějak zvládla a za necelý tři týdny byla knížka přečtená.  Čtení bylo docela svižné hlavně v pasažích kde se objevoval klaun Pennywise, ovšem trošku mi vadily kapitoly které pojednávaly o historii města Derry. Popravdě jsem ani chvílema nevěděla proč tam tyto pasáže jsou, neviděla jsem v nich žádnou spojitost s příběhem a tam mi čtení trošku vázlo.

Příběh je jinak svělý. Klaun Pennywise který se usídlil ve měste Derry a vrací se vždy po 30letech kvůli hladu, ale nežere jen tak něco ale děti. Když Billovi zabije mladšího brášku najde si kamarády kteří jsou každým způsobem něčím zvláštní. Každý z nich má nějakou hrůzostrašnou vzpomínku na setkání s klaunem Pennywisem a jen oni předním dokázali utéct. Po nějaké době zjistí co se jejich městě děje a snaží se s tím něco udělat. Když klauna jako malý zaženou tam odkud vyléza myslí si že je vše v pořádku a přísahají že pokud by se to mělo opakovat vratí se na místo činu a TO zabijí.  Po 30letech se opět začnou ztrácet děti a Mike (jediný který zůstal v Derry) musí obvolat svoje přátelé a říct jim že se TO vrátilo.  Každý znich však na TO zapomněl, vrací s útržkami a neví jestli klauna Pennywise dokážou zabít. Jestli to zvládnou si musí každý přečíst sám :)



Závěrem ?
První věc je ta že pokud nemáte rádi horory nebo nemáte rádi krvavější knížky, radši TO nezkoušejte. Když pominu pár (pro mě) nezáživných kapitol tak vám musím říct že ta knížka je prostě dobrá. Ve všech směrech, to jak spisovatel přechází do minulosti a zpět do přítomnosti, to jak každá postava je něčím výjmečná, jak to vše do sebe zapadá ... Ach, ano říkala jsem že Kingovu tvorbu miluju. Nakonec je i po všech těch hrůzách poučná a to že přátelství, pouto a láska vždy vše překoná ať je zlo jakkoliv silné.

MOJE HODNOCENÍ  95%

Autor : Stephen King
Originální název : IT
Rok vydání : 1993
Počet stran : 1052
Nakladatelství / Překlad :  BETA s.r.o. / Gabriel Gössel
Žánr : Horory

                           *Psala : Marci 

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !