Byla jsem tu

by - června 26, 2017

Měsíc červen je pro nás studenty návalem radosti z blížících se prázdnin, ale i stresu z písemek, ukončujích školní rok. A pro ty z nás, kteří na školu celoročně "zapomínají", je to horší a horší. Někdy mi přijde, že celý rok je v podstatě klidný a veškou zlost, kterou se našim profesorům za celý rok podařilo nahromadit (naprosto nechápu proč, jsme přeci skvělá třída.:D), si vylévají právě na konci školního roku. Tak jako tak, mám to za sebou,  a opět se hlásím k něčemu, co mi za tu dobu abstinence normálního života chybělo.


Proč?
Jako první si knížku prohlédla maminka a na jejích slovech: "To je něco pro tebe," jsem si byla jistá, že něco bude. Kdo nás totiž zná víc než naše mamina?
Každý z nás má špatnou stránku i tu dobrou. Já tu špatnou můžu mít klidně i několik dní, až měsíců, většinou ani moc nekomunikuji s okolím a tak nějak přežívám, co mi do života přijde. Jsem si vědoma toho, že to není úplně v pořádku, ale na druhou stranu, proč to měnit, jestliže to patří ke mně?
A právě tomuto mému "já" právě tato kniha vyhovovala.

Byla jsem tu?
Přemýšleli jste někdy nad tím, jaké by to bylo přijít o někoho blízkého? Vůbec si nedokážu představit tu bolest, ale tato kniha, přesněji Cody ji aspoň trochu popisuje. Přišla o nejlepší kamarádku a co je horší, (nebo není?) sebevraždou.
Cody je vyslána do světa, kde Megan žila a studovala, aby zabalila věci a přivezla zpátky domů. Zbalit věcí její mrtvé nejlepší kamarádky a dovézt je domů. Běží mi mráz po zádech!
Celou tu dobu ovšem přemýslí nad tím, jak je k sakru možné, že nepoznala sebevražedné sklony u své nejlepší kamarádky? Tajila ji snad něco? Nebo to nebyla sebevražda?
Na většinu otázek dostane odpověd v průběhu nečekaného putování mezi lidmi, s kterými se Megan setkávala, místy, kde trávila svůj čas a událostmi, které tomu všemu předcházely.  Během této doby stihnete spolu s Cody plakat, cestovat, zamilovat se, vidět jejího (doposud neznámeho) otce a zjistit, jaká vlastně Meg byla. Nebo nebyla?
Té nejdůležitější odpovědi se jí však dostává tam, kde to všechno začalo, z úst někoho, od koho by to v životě nečakala. 

Mám ji pod kůží?
U mě je všude známo, že miluji knihy, které se pozastavují nad životem.

Úvahy, úvahy, úvahy. Byla jsem naprosto u vytržení, jak z příběhu, z veškerých myšlenek i z toho, jak byla kniha napsaná. Neuvěřitelně mi vyhovovalo, jak autorka v knize na nic nečekala. Žádné zbytečné okecávání - než jsem jela tam, udělala jsem to, to a to a teď vám popíšu i moje kakání -nic takového v knize nehrozí.
Jako poslední bych chtěla zmínit, že autoŕka se pro napsaní knihy nechala inspirovat jednou dívkou a celou knihou poukazuje na určitou věc. Víc ale prozrazovat nebudu, koho kniha zaujala, dozví se to!
Stručně, děkuji autorce za skvělý knižní zážitek!

Jedna myšlenka na konec 
Každý se občas dostane do situace, kde se musí rozhodnout. Může se zdát, že je jen jedna volba a ta není zrovna kladná, ale opak je pravdou. Vždy je více možností. Možná se budete muset něčeho vzdát, chvíli trpět, ale pak se to všechno obrátí k lepšímu.
Pak jsou tu věci (třeba i nemoci), které se zdají býti v pohodě, my se cítíme v pohodě, ale nemusí to tak úplně být. Můžeme si chvíli myslet, že se bez toho obejdeme, ale neobejdeme a o něco později, když si myslíme, že jsme stále fit, se najde někdo, kdo přesně ví, kam udeřit. Jaká je celou dobu naše slabá stránka. A potom to vyhledáváme, protože nám vryli do hlavy, že to je tak správně. V konečném stádiu nám může jít i o život.
PROSÍM, NEPODCEŇUJTE PSYCHIKU ČLOVĚKA.
Možná to tak nevypadá, ale je to ten nejkřehčí střípek člověka.

A opět úryvek z knížky..
"Co víc člověk může říct než: "Byla jsem tu?"

Prázdinám i knihám zdar a mějte se senzačně!



MOJE HODNOCENÍ  99%
Autor: Gayle Formanová
Originální název: I Was Here
Rok vydání: 2015
Počet stran: 264
Nakladatelství / Překlad: Yoli/ Palowská Květa
Žánr: Román, YA

Kde seženete nejlevněji knihu Byla jsem tu? Srovname.cz Vám poradí !

 *Psala : Terka

You May Also Like

3 komentářů

  1. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem četla a líbila se mi, jako vlastně všechny knihy od této autorky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, nejen za pochvalu, ale i za doporučení dalších knih od Gayle! 😊

      Vymazat
  2. Už při tvém popisováni jsem měla husí kůži. Balit věci mrtvé kamarádky...to je otřesný. Ale po knize se musím podívat. Díky za tip

    OdpovědětVymazat

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !