Řeky Londýna

by - června 20, 2017

 
Peter Grant je nováček u policie. Chce se uplatnit jako vyšetřovatel ale zatím se mu to nějak nedaří, není tak dobrý jako jeho kámoška Lesley. Když se najde tělo ze kterého byla odňata hlava, Peter a Lesley hlídají s městskými strážníky, aby se na místo činu a okolo něj nikdo nedostal. I tak se mu naskytne příležitost vyslechnout muže, který byl tak nějak už po smrti. Díky jeho výpovědi se dostává na stopu a nejen to, všimne si ho vrchní inspektor Nightingele. Vezme si Petera pod svá křídla a ten zjistí že to není ledajaký inspektor, ale poslední čaroděj Anglie. Tím se Peter stává jeho učněm a vyšetřují záhadné vraždy po svém.

Městská fantasy uprostřed Londýna
Na úvod chci říct že spojení fantasy, detektivky a trochu toho Londýnského ocásku mě hodně lákalo. Hodně sem tuhle sérii potkávala, nejen v recenzích ale i v knihkupectví. Proto jsem sáhla po prvním dílu. Vůbec nejsem ten typ co preferuje tvrdou nebo měkkou obálku knížky, ale i když jsem měla obal, dost mi u téhle knížky vadilo že je v měkkých deskách. Co se týče po vzhledové stránce -  je to fakt cool.

Když jsem se do knihy poprvé zakousla, shltala jsem prvních pár stránek jak nic. Přišlo odhalování magického světa o kterém Peter neměl ponětí, a já jsem si říkala - je to je super. Řešit případ a mezitím si občas odskočit, učit se novým kouzlům. Akce za akcí, tam přišel ten zlom kdy jsem se pomalu a jistě začala ztrácet. Čím více se to začalo zamotávat, tím více jsem nevěděla, co patří k případu a ještě víc mě mrzelo, že jsem kolikrát nepochopila, co jaké věci znamenají. Měla jsem chvíle kdy jsem se vyloženě nutila ke čtení, pak mě ale překvapilo jak zajímavé pasáže se tam objevily. Tím že vyšli už asi další tři díly tak mě ani nepřekvapilo, že konec je tak trochu otevřený.

O postavách vám moc neřeknu, je to jako kdyby si autor půjčil postavy z Čarodějova učně. Čaroděj starý už několik tisíc let, který učí mladé zajíčky magii, ale taky zachovaní rovnováhy v Londýně. Peter obyčejný kluk, který se chtěl stát policistou a vůbec netušil že něco jako magie může existovat. Přišlo mi stejné i to, že Peter se snažil magii propojit s moderní technikou a fyzikou. Mě osobně to nevadilo, Čarodějova učně sem nečetla takže jsem měla takovou premiéru. Ale věřím, že některým lidem už to mohlo přijít ohrané.


Skvělá knížka nebo propadák?
Na to si každý musí odpovědět asi sám. I přes výčet věcí, které se mi na knížce nelíbily tak si myslím že je to takový dobrý průměr. Věci, které mě vadily, může někdo brát jako plusy.
Dlouho jsem přemýšlela, jestli půjdu do dalších dílů a popravdě stále ještě nevím. Nechám to ještě chvíli odležet a kdo ví, třeba za měsíc přibude do mé knihovny.

Ještě jedna věc, která mě trošku zarazila a mohla by vás zmást. Na obálce je totiž: Co by se dělo, kdyby dospělý Harry Potter začal pracovat u policie. (Diana Gabaldonová). Prosím, tohle berte trošku s rezervou, protože to s Harry Potterem nemá nic společného. Aby si někdo nepořídil tuhle knížku a pak nebyl zklamaný, viděla jsem takových negativních připomínek docela dost....

To je pro dnešek už vše. Užívejte si sluníčka!

Ahoojky!


MOJE HODNOCENÍ 50%

Autor: Ben Aaronovitch
Originální název: Rivers of London
Rok vydání: 2015
Počet stran: 274
Nakladatelství / Překlad: Nakladatelství Argo / Milan Žáček
Žánr: Fantasy, Detektivka

 Kde seženete nejlevněji knihu Řeky Londýna? Srovname.cz Vám poradí !

 *Psala : Marci

You May Also Like

2 komentářů

  1. Tuhle sérii postupně kupuji taťkovi a je s ní docela spokojený. A já už se těším až si je přečtu také :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !