Zkrotit Vlka

by - července 12, 2017


V zimě roku 1599 přijíždí do Prahy mladý učenec jménem Christian Stern. Chce zkusit štěstí na dvoře císaře Rudolfa II. Po první noční návštěvě Zlatou uličkou však najde mrtvou ženu, která je určitě z lepší společnosti. Nejen svým oblečením, ale i velkým šperkem na proříznutém krku. Po ohlášení si strážní však jdou pro Sterna. I přes všechny okolnosti je komořím Wenzlem přesunut za mříže. Proč? Udělal snad něco? Na dalším sezení tentokrát s komořím Langem, zjistí, že císař si přeje Sternovu osobu na zámku, jako jeho blízkého spojence. Od císaře dostane ale nemožný úkol: zjistit, kdo zabil zavražděnou dívku jménem Magdaléna Krollová. Případ, který se stále zamotává není jediný, co Christian musí řešit. Ono totiž být oblíbencem císaře neznamená, že se nemůžete dostat do problému či hůř, zpět za mříže.


Christian Stern mladým vyšetřovatelem
Mladý učenec, který po smrti svých rodičů odjíždí za svým velkým snem. Bohužel, mu život nadělil trošku jiný průběh než si představoval. Knížka je napsaná z pohledu Christiana, až tak, že jsem měla pocit, že starší Christian sedí vedle mě a vypráví mi svůj život na zámku, i mimo něj. To, že román je historický byla pro mě docela zkouška, jelikož nic podobného jsem nečetla. Od začátku se to moc dobře četlo, už jen kvůli popisům z krásné staré Prahy. Do celého toho zapeklitého případu se dostanete velice rychle a věřte, že budete na konci knížky jen to hvízdne. Asi jako já. Konec, který nám autor naservíroval jsem tak trochu čekala, i když to mělo trochu větší grády.


Pokud znáte film jako je Císařův pekař nebo Pekařův císař, či jiné filmy, tak vám jména jako Rudolf II., komoří Lang či kouzelník Kelley přijdou povědomí. Proč by ne, autor si vybral právě období Rudolfa II. a použil i některé postavy, které byli s císařem spojeny. Ovšem, jak píše autor v poznámce je to historická fikce, takže příběh je smyšlený. Nejsem teda žádný historik, ale myslím že Benjamin Black krásně vystihl dobu i postavy.


První historický román
Na mojí první takovou to knížku, jsem byla zvědavá jaké to bude. Musím říct, že to dopadlo velice dobře. Až jsem překvapená jak se mi to líbilo. Jasně, že se našli chvíle kdy mi to tak úplně nesedlo. A to nastávalo když se Christian dostal do vyšší společnosti a já měla pocit, že mu trošku stouplo ego.
Jsou tam také trošku složité vztahy mezi komořími, mezi jednotlivými stranami a objeví se tam i takový závan o sesazení císaře. Bude se vám možná občas zdát, že se trošku do těchto vztahů zamotáte, ale nebojte Stern se vždy snaží vše vysvětlit a nebo to pochopíte v průběhu sami. Určitě bych knížku doporučila lidem, kteří tu historii mají rádi i když je to fikce. Nadchne ale i nadšence detektivek. Zkuste a uvidíte. Já moc děkuji za zaslání recenzního výtisku, protože bych se jinak k téhle knížce nedostala a to by byla škoda.


MOJE HODNOCENÍ  75%

Autor: John Banville  (pseudonym: Benjamin Black)
Originální název: Prague nights (2016)
Rok vydání: 2017
Počet stran: 320
Nakladatelství / Překlad: Nakladatelství MOBA /  Jana Jašová
Žánr: Historický román


Za poskytnutí tohoto výtisku děkuji nakladatelství MOBA. Více informací o knize najdete zde.

*Psala: Marci

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !