Jen jeden den

by - listopadu 07, 2017

 Americká studentka Alyson dostává od rodičů krásný poznávací zájezd do Evropy, aby zažila něco dobrodružného ještě než nastoupí na vysokou školu. Avšak organizované prohlídky a neustále matčino telefonování jí začnou lézt krkem i přesto, že má sebou svojí nejlepší kamarádku Mel.
Když pak v Londýně na pouličním představení potká bezstarostného Willema z Holandska okamžitě to mezi nimi zajiskří. Willem jí nabídne strávit jeden den v Paříži jenom s ním. Pojede Alyson s krásným neznámým do Paříže, když to nemá na svém programu? Na poslední chvíli se rozhodne jet s Willemem, kde jí bude učit nejen jak být spontální ale kde nechá půlku svého já, protože se do Willema bezhlavě zamiluje. Ten ale po strávené noci s Alyson zmizí. Bezradná Alyson se vrací zpět domů a vůbec netuší co se stalo. Po nástupu na vysokou školu se Alyson snaží na Willema zapomenout ale marně. Co si Alyson počne? Zapomene na něj nebo se vydá do Evropy na vlastní pěst aby Willema našla?

V jeden den se narodíme.
V jeden den umřeme.
Za jeden den se můžeme změnit.
A zamilovat.
Během jediného dne se může stát cokoliv.

Přišel den, kdy i já milovník detektivek jsem si měla chuť přečíst něco oddechového a romantického. Do ruky mi přišla tato kniha a podle anotace obsahovala to, co jsem žádala. Musím říct, že jsem se začetla velmi rychle. Až nečekaně rychle. Najednou bylo 100 stran za mnou a já ani nevěděla jak. Knížka je rozdělena na dvě části, ta první obsahuje všechno předtím než potká Willema a i den v Paříži. Ta druhá část už je o tom, jak žije na vysoké. Druhá část se mi četla hůře, byli tam podle mě docela zdlouhavé pasáže. Tedy pokud neberu konec knížky, tam mě autorka opravdu dostala.

Co se týče příběhu...
Opravdu nemám ráda sladké až láskou přeplácané romány, ale tohle se mi zdálo tak akorát. Je to asi sen každé z nás cestovat a potkat muže svých snů a Alyson se to na jeden jediný den splnilo. Málokdy se mi stává, že bych se u romantických knížek tak moc ztotožnila s hlavní hrdinkou, tedy myslím povahou, myšlením a chováním.  Tenhle příběh nebyl jen o ztracené lásce ale i o hledání sama sebe. Jak vám jeden člověk, jeden den, může změnit celý život a vy se pak brodíte tím kým vlastně jste a co chcete dělat. Alyson to měla docela těžké tím, že to všechno přožívala prvním rokem na vysoké škole, kam zprvu vůbec ale vůbec nezapadla.

Začnu číst více románu...?
No po téhle knížce jsem opravdu přemýšlela jestli nachvíli nezměním svůj žánr. Ano, až tak se mi to líbilo. Hodně mě překvapil konec a po zjištění, že je dokonce druhý díl a možná i třetí, sem přemýšlela co v těch dalších asi je? Nemám v plánu sehnat další díly na pokračování, i když se mi to líbilo. Spíš si nechci kazit dojem z tohodle prvního dílu a toho konce. Radši si asi najdu něco jiného od stejné autorky, protože za mě tohle určitě ano! :)


MOJE HODNOCENÍ  75%

Autor:
Originální název: Just One Day
Rok vydání: 2013 (u nás 2014)
Počet stran: 352
Nakladatelství / Překlad: Euromedia / Květa Palowská
Žánr: Román

Kde seženete nejlevněji knihu Jen jeden den? Srovname.cz Vám poradí ! 
*Psala Marci

You May Also Like

0 komentářů

Děkujeme, že jste si našli čas nám napsat vzkaz !